Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


http://sebestyenmarta.hu/main_gui/randomImages/kiadvanyok/7.jpg 

Népi énekről...

 

A paraszti társadalomban természetes volt, hogy a gyermekektől kezdve a legidősebb korosztályokig egyaránt szinte mindenki tudott énekelni, a zene, a népdal születésüktől kezdve végigkísérte életüket. Sajnos ez már a múlté. A modern ember alig énekel, s ha énekel is, dalai általában a múló divathoz kapcsolódó, kevésbé értékes "alkotások".

 

Szeretném megmutatni, hogy a népdal nem csupán a régi idők emléke, hanem a mai ember is magáénak érezheti.
Lajtha László írja: "A népzene nemcsak egy lepréselt virág, hanem élet is." Ezt a zenét azonban ma már csak tudatos tanítással -tanuIással lehet életre kelteni.

 

 

A régi falusi közösségekben a dal szájról szájra szállt, vagyis hallás útján terjedt. Ezt a tanulási módot kíséreljük meg alkalmazni a mai élet szabta keretek között úgy , hogy magnetofonkazetták hallgatásával sajátítjuk el a dalokat.

 

 

A tanulás alapja tehát az eredeti hangzó forrás, melyet a kottaképek csupán kiegészítenek, magyaráznak. Bartók Béla szerint ugyanis "bizonyos hangadásban, hangszínben, tempóban és sok más apróságban megnyilvánuló előadásmódok nagyon jellemző hozzátartozói a népi zenének: tehát nem csupán a dallam leírható hangjai a fontosak, hanem a dallam előadásával járó sok egyéb tulajdonság is, mint a dallam megjelenítő eszköze."

 


A népdal tanításának legfontosabb feltétele a hangképzés ismerete, mely bármilyen műfajú énekléshez elengedhetetlen. Bár a hangképzés alapszabályai bizonyos mértékben az összes énekes műfajra egyaránt vonatkoznak, számolnunk kell módszertani különbségekkel is, melyeket a népi dallamvilág stiláris eltérései szabnak meg.

 

A népdaléneklés váljék közkinccsé, és tovább éljen a következő nemzedékekben.

 

A népi ének tanításának szakirányú feladatai

 

 

-   Az énekes népzene hagyományainak a megismertetése.

 

 

 

-   A népdalok hiteles megszólaltatásához szükséges elméleti és gyakorlati ismeretekkel.

 

 

 

-   Az emberi hang sajátosságainak megismertetése.

 

 

 

-   A magyar népzenei dialektusok sajátosságai.

 

 

 

-   Az énekhang technikai adottságainak fejlesztése.

 

 

 

-   A növendékek zenei képességeinek fejl.

 

 

 

-   Az énekelt népzenei karakterek megformálásához szükséges forma, dallam és tempóérzet fejl.

 

 

 

  - A dialektusok díszítésmódjainak megszólaltatásához szükséges készségek fejl.

 

 

 

 

A népi ének tantárgy tanítása korosztályonként, tagozatonként tematikájában és módszerében azonos, az elvégzendő anyag mennyiségében és összetettségében azonban különbözik.

 
 

A javasolt zenei anyag kiválasztását mindig a tanuló életkora, technikai tudása, muzikalitása és zenei érettsége befolyásolja. A képzési program lehetőséget ad arra, hogy a fejlesztési ütemet a tanár a tanuló egyéni adottságainak figyelembe vételével határozza meg, így a képzési idő lerövidíthető. A kiemelkedő képességű növendékek számára második osztálytól lehetőség nyílik arra, hogy magasabb óraszámban (heti 2x45 perc) tanulhassanak.

  

Az alapfokú tanulmányok befejezése után a legkiválóbb tanulók továbbtanulhatnak a zeneművészeti szakközépiskolában, de tudásukat a továbbképző 7-10. osztályaiban is fejleszthetik.

 

 

Népi ének előadásmódjáról...

 

Minden stílus sava-borsa az előadásmód. Minden stílus meg is teremti a maga sajátos előadási fogásait. A régi népdalok itt-ott még hallható énekmódja az a legfeltűnőbb vonzóerő, amiért ma annyian lelkesednek érte; ezzel az énekmóddal „felöltöztetve” lesznek jelentősek néha egészen jelentéktelen dallamok is, sokszor stílusban idegen, pár hangnyi dúr dalocskák is.

 

Melyek tehát a megvalósításnak azok a sajátságai, amelyek kívül esnek a dallam szigorúan értelmezett, saját tulajdonságain? Ilyen az énekes hangszíne, a választott hangmagasság, az egyéni vagy területenként szokásos tempó; ilyen a kezdő lendület, amely a dallam tempóját ritmusát is befolyásolja; ilyen az előadás színezése vagy a színezéstől való tartózkodás, és mindenekfölött a díszítés, a dallamhangokon felül alkalmazott díszítő hangok, amellyel az énekes körülfonja a dallam alaphangjait.

 

Ezek mellett hozzátartoznak még az előadás stílusához olyan elemek is, amelyek a dallamnak is sajátságai, de az énekes az előadás folyamán pillanatnyi ihlete szerint rögtönzi, változtatja: ilyen a pontozásnak egyéni alkalmazása, és ilyen a variálás, ami bizonyos dallamfajtákban vagy bizonyos régies hagyományú területen, bizonyos egyéniségek énekében nagyobb mértékben változtatja meg a dallam főhangjait is, s az állandó változtatás a lehetséges, egyenlő értékű fordulatokból változatos, művészi fölépítést alkot egy sok versszakos előadásban; vagy sablonos menetekből ötfokú fordulatokkal népi stílusú dallamot formál. Stílust jelenthet az előadásban bizonyos dallamok hangszerrel együtt hangzó éneklése, sőt stílussá válhatnak bizonyos modorosságok is: az oktávtörés vagy más énekes fogások. Lássuk sorban mindezeket.

 

A hangszín különbözteti meg legjobban a régi, hagyományos éneklést a maitól és a nem népi előadástól. De mindenféle népi éneklés is különbözik a tanult énekesekétől: a hangképzés természetességében.

 

A nép, ha dalol, mindenekelőtt szöveget mond torzítatlanul, méghozzá a tájszólás erős színeivel; emellett énekel, ahogy tud. A tanult énekes mindenekelőtt szép hangot akar képezni, emellett mondja a szöveget, ahogy lehet. Ezért minden egyes hangot külön „megformál”, míg a népi énekes csak dallamsorokat, zenei egységeket formál meg. Ez tehát már hangzásban is különbséget jelent mind a régi, mind az új népi előadással szemben. De a két népi énekmód is különbözik egymástól. A régi dallamok hagyományos hangszíne ünnepélyes, komoly, mondhatnánk: meghatódott volt.

 

 „Az öregek, különösen Erdélyben egészen más gégebeállítással, a közönséges {159.} beszédtől elütő, megilletődött, ünnepi vagy derűs: egyszóval sokféle hangszínnel énekeltek.” Különleges gégebeállítással különleges hangszínt hoz ki összeszorított torkából 0147 dalunk gyimesi énekese. Itt is tapasztalhatjuk, hogy egy még dallamnak alig nevezhető, három hangon recitáló zenei mag mit nyer a díszítéstől: a három hangot körülburjánzó, furcsa, préselt hangszínű díszítmények és a hangismétlés sajátos hatása teszi ezt az éneket olyan egyedülállóan megragadóvá.

 

Díszítményeinek ez a sajátos hangszíne van olyan különös, mint egyes lapp énekesek díszítményeinek hangszíne (amit Szomjas–Schiffert felvételein hallhatunk). Nyilván valami nagyon ősi időkből származó énekmód ez, aminek mégsem „primitívsége” ragadja meg a hallgató figyelmét, hanem kifejező ereje.

 

Egészen más hangvétel jellemzi a mezőségi énekeseket. Ott a nagy magasságban, feszített, érdes éneket kedvelik. Ez a magasba törő, minél élesebb éneklés különben másfelé is megvan, például Gyimesben is, sőt ott is, ahol már régi énekstílus nem él. Az Abaúj megyei Ájban mondta egyik 30 év körüli asszony, aki a maga korosztályának vezető énekese volt: „Mi így danoltunk, igen gyorsan meg igen magosan”. (Vargyas 1941, 51.)

 

Ennek az uralkodó követelménynek a mély alt hangúak nem mindig tudtak eleget tenni. Panaszkodott is egy jó dalosom, hogy nem bírja „oj élesen” (vagy »vékonyan«, »oj igen fel«); belefájdult a feje, az ér a homlokán, a templomi feszített éneklésbe. (Itt óhatatlanul eszünkbe jut Arany Bolond Istókjának temetési jelenete: „A két tanitvány, duzzadó nyakinnal Erőlködé a felső nyolcadot, És, mintha fojtogatták vón’ patinggal, Fejökbül a szem úgy kidagadott; Tán az akasztás sem jár annyi kinnal...”) Úgy látszik, régi hagyomány ez a népi éneklés mindenféle műfajában. Az ájiak, akikről szó volt, már csak új stílusú dalokat énekeltek ilyen „élesen”; a gyimesiek régi keserveseket, de nem kevésbé élesen, persze azért valami más hangszínnel: nem az ájiak és más magyarországiak egyenletes, csengő, világos mellhangjával, hanem valami préseltebb fejhangon, ami amazok derült hangzásával szemben valóban „keserves”, panaszkodó, majdnem félelmetes hatást kelt (013, 047/a).

 

Nem lehetetlen, hogy ezek a hegylakók énekükben is megőriztek valamit azokból a kiáltásokból, amivel egyik csúcsról vagy gerincről a másikra adtak jelt és felelgettek egymásnak: az úgynevezett „hüdintések”-ből (0197/d). Mindenképpen számolnunk kell ezekben az éles éneklési módokban azzal, hogy a messzeható hang volt bennük a cél, elsősorban a férfiak énekében. (Ugyanakkor az igazi klasszikus, díszített, régi előadóstílus sokkal kevésbé törekedett erős hangra, inkább bensőséges, telt hangzásra.)

 

Az új stílusban a csengő, átható hang az ideál; és a mindig magasabbra törő éneket egyes variációkban is tettenérhetjük: egyes dalokban a magasabbra törő lányok mindegyre magasabb megoldást alakítanak ki, s ez meg is marad a különböző alkalommal följegyzett változatokban. 0370, dalunk mellé tegyük oda az alábbi (áji) variánst és más változatokat:

 

Lent a faluvégen kék ibolyák nyílnak...

 

{160.} Lent a faluvégen kék ibolyák nyílnak...

a) egy előbbi, alacsonyabb változatot mutat be, b) egy későbbi magasabbat, s c) egy föltehető, legkorábbi megoldást.

 

Ezek a változatok együtt is hangozhatnak, mert gyakori jelenség, hogy a lányok-legények közös dalolásában ugyanannak a menetnek többféle megoldását egyszerre halljuk, például skálaszerűt ötfokúval együtt, vagy az ilyen tercpárhuzamban lévő megoldásokat: ezek együtthangzását szeretik is. Ájban mondták erről: „Aztán azt tetszik gondolni, hogy nem szép az, mikor többen többféleképp dalolják?” „Tudja Ilon néni, az osztán olyan szépen mén, mikor többen danolják, aztán mind más furmán mén”. (Vargyas 1941, 51.)

 

Azonban akár régi stílus él még valahol, akár az új, egyben mindig hasonló az igazi paraszti előadás: nincs benne színezés, megjátszás, „előadás”. Változatlan, egyenletes hangszínnel, erősség változtatása nélkül – legalábbis szándékos és színezésre törekvő hangerőkülönbség nélkül – hangzik el az egész ballada vagy sok versszakos lírai dal. Hangerőkülönbség annyiban áll elő, hogy a sor vagy a dal végére elfogy a lélegzet, s ott elhalkul az ének, néha egészen elenyészik, hogy az utolsó szótagot nem is mindig halljuk. De ennek nincs dinamikai árnyalásjellege. Vannak olyan öregek is, akik nagy erővel meglökött hanggal kezdenek, s aztán elhalkul a hangjuk.

 

De ez sem szándékos árnyalás, s nem is jellemző az igazi, régies előadásmódra. Az új stílusban pedig kétféle énekmód szokásos: az egyik derült, harsány, gyors s ennyiben merev éneklés, a másik – különösen kezdéskor, közös éneklés elején, például amikor a lányok még magukban vannak a fonóban és várják a legényeket –, lassú, kötött, minden hangot jól kihúzó ének. Újabb felvételeken, különösen idősebb asszonyok énekében, már majdnem mindig csak ezt a „kezdő” hangulatú éneklést hallhatjuk új stílusú dalainkban is. De akár gyors, akár lassú, mindkettő egyenletes és egyszínű.

 

Az öregek balladaelőadása – régi hagyományú területen a fiataloké is – ezt a hagyományos, színezés nélküli előadást követi. Hangszín, hangerő változatlan az egész történet alatt; az ünnepélyesen, megilletődötten énekelt dallammal csak kiemelik a hétköznapokból a történetet, a mindennapi élet fölé stilizálják, s a hatást rábízzák a szövegre, amelynek minden szava súlyt kap ebben az éneklésben, s mint egy lassított film lepergetve növekszik hatásában. Azt is tapasztalták az első gyűjtők, hogy a legrégiesebb hagyományt őrző öregek a balladát és a hozzá hasonló hőfokú lírai dalokat behunyt szemmel, merev tartásban adták elő. Néha sajátos taglejtéssel, egyik fülük mögé tartott tenyérrel énekeltek. A behunyt szemmel, {161.} sőt hátrabillent fejjel előadott balladát tapasztalta C. Sharp is, az angolok „Bartókja”, az amerikai Appalache-hegységben; a fül mögé tartott tenyérrel pedig mongol énekest láttam énekelni. Ezek tehát nemcsak a magyar parasztok szokásai, hanem vagy valami régi hagyomány maradványai, vagy egy általános, emberi magatartás sokfelé jelentkező változatai.

 

Még színtelenebb az az énekmód, amit „sebes parlando”-nak nevezhetnénk: amikor a díszítetlen alaphangokat szinte hajszolt beszédtempóban pergeti le az énekes anélkül, hogy recitálásról beszélhetnénk; ezt már az ilyen dallam nagy íve is kizárja, valamint a közbeiktatott, hirtelen lefékezett hangok, amelyeket egy-egy melizmával is kiemel a gyors hangok közül. Ez világosan előadási sajátság, ami belső feszültségből ered, és feszültséget éreztet (0104).

 

Teljesen azért a színezés sem hiányzik a népi gyakorlatból. Bizonyos műfajok megengedik, sőt megkívánják: bordalok, mulató nóták, tréfás, jelenetszerű darabok, obszcén vagy kötődő szövegű táncdalok. Ezekben a csattanót vagy a különleges hangulatot kiemelik, éreztetik. Általában a jókedvet szokás jobban kifejezni, a szomorúság, bánat, panasz tartózkodóbb. (Nyilván, mert amúgy is erősebb a hatása.)

 

A díszítés, sajnos már nagy területen kiment a divatból a magyar népcsoportok többségében, csak egy-egy régies folt öregeitől lehetett még fölvenni: Dél-Dunántúlon, szórványosan az Alföldön, s máig igen szépen díszített dallamokat hallhatunk Erdély és Moldva falvaiban. Bartók és Kodály a Székelyföldön még dúskált benne, ma már inkább csak a bukovinai székelyektől hallani, valamint a Mezőségen, Gyimesben és mindenütt Moldvában (015, 066–067, 069, 0102, 0113, 0117, 0147).

 

Moldvában Veress Sándor még a 30-as években közösségben énekelt, díszített dallamokat hallott, amikor a fiatal lányok és asszonyok csoportja minden díszítményt hangról hangra egyformán énekelt. (Veress 1931, 133–134.) Vagyis ő még hallotta azt, amit Bartók kikövetkeztetett a székelyeknél, a kiveszőben lévő gyakorlat maradványaiból és a románok archaikusabb hagyományainak analógiájából. Ennek az egységes ékesítésnek feltétele, hogy a díszítések helyét és formuláit a hagyomány megszabja, s bizonyos tartózkodás is szükséges az alkalmazásában, olyan leszűrtség, ami csak bizonyos előre látható és természetes megoldásokat enged meg. HFM 1964 I/b-t ugyan egyetlen, magányos moldvai énekes adja elő, de versszakról versszakra azonos díszítményekkel; ez nyilván ennek a kikristályosodott, moldvai „közösségi” díszítésmódnak következménye. Annak ellenére, hogy sok versszakon keresztül pontosan ismétlődnek ezek a hajlítások, sosem válnak unalmassá, s minden belföldi és külföldi hallgatót elragadtak különleges szépségükkel.

 

Pedig talán mégis fokozottabb művészi teljesítményt nyújt az olyan díszítés, amit már csak egyéni teljesítményként, magányos énekben tapasztalhatunk: amikor a díszítések gazdagon burjánzó hajlításai mindig új és új megvilágításba helyezik a dallamot, sőt maga a dallam is változik egyes hangjaiban, amint az énekes {162.} a pillanatnyi hangulata szerint alakítja. (Például: 0113 – ez még tulajdonképp mindig ugyanaz egészen apró eltérésekkel. Igazi példája 137–138.)

 

Már megismertük a gyimesi énekes sajátos, primitív – de nem szépségben és hatásában primitív – díszítésmódját. Egészen más világ a dél-dunántúli hagyományt képviselő öregek hajlítástechnikája: leírva gazdagon ömlő ornamentikát látunk, de meghallgatva nagy részét alig halljuk; nagyon finom, átfutó mellékhangjaikból csak egy-egy fontosabb kap erősebb hangzást és jelentőséget (0117).

 

A szintén odavaló Csirke János töredezett hangján pedig még gazdagon áradó díszítések veszik körül a dallamot – ez a régi hagyomány folytatása –, amellett azonban sajátos, magas hangszíne, el-elfúló, majd meg-meglökött hangja már biztosan nem az általános hagyományt képviseli. (Ezért nem választottunk tőle hangzó példát, bár az utóbbi évek népdalfesztiváljain sűrűn szerepelt.) Palócok közt is találunk még gazdagabb díszítést (087), de a hagyomány kiveszése, vagyis az ellenőrzés és példa hiánya okozza, hogy ennek az énekesnek bizonyos szertelenség van hajlításaiban, amint a dallamnak már a variáláson túlmenő, állandó elforgatásában is.

 

Túlzott a díszítés a különben nagyon szép és hagyományos stílusú körösfői asszony éneklésében is: 0111-ben nagyon ki akarta vágni a rezet, s a máskülönben alig díszített (sőt inkább díszítetlen) 11-est szokatlanul kicifrázta. Itt ugyan minden „hagyományos”, máshol is előforduló, de ez a példa már szinte az a „beteg ló”, amelyen minden lehető betegséget bemutatnak, de ami az életben sosem fordul elő. Ehhez hasonlít egyetlen alföldi, díszített fölvételünk, a szentesi tekerősök cifrázott éneke: ez is a gazdagság egykori maradványa, de talán már nem is jellemző képe (015). Még alkalmunk volt a régi, „alföldi” hagyomány finom, tartózkodó hajlításait hallani egy szatmári énekes és táncos öregtől; sajnos, akkori magnetofonunk és szalagunk minősége nem engedi meg, hogy lemezen bemutassuk. Mikorra jó minőségű felvételt tudtunk volna készíteni, addigra elvesztette hangját, sőt emlékezete is kihagyott. Így csak kottáról mutathatjuk be egy dallamát:

 

4. Nem loptam én életembe, Csak egy csikót Debrecenbe.

 

4. Nem loptam én életembe, Csak egy csikót Debrecenbe.
Fújd el szellő lopott nyomát, Sohse leljen meg a zsandár.
Fújd el szellő lopott nyomát, Sohse leljen meg a zsandár!

 

{163.} AP 5438/a Nyeste András 60 é. Kiskálló (Szabolcs) 1955. Bacskai K.

 

Ha ennek a gyakorlatnak törvényszerűségeit akarjuk megismerni, valóban csak Erdélyből és Moldvából vehetünk példákat. Sajnos, az erre vonatkozó vizsgálat még csak a kezdet kezdetén tart. Egy korábbi vizsgálat (Rajeczky 1956) moldvai énekesek díszítményeit vetette össze gregorián melizmacsoportokkal, amelyeknek egykori, valóságos ritmusára következtetett az élő gyakorlatból. Eredménye – hogy a díszítmény mindig a főértékeket osztja fel, aprózza ki – nyilvánvalóan csak giusto dalok melizmáiban érvényesülhet, esetleg ritkán, poco rubatóban. A kezdő és végmelizmákat ki is veszi ebből a megállapításból. Az igazi rubato dalok nagyobb díszítménybokrai mindig megnyúlást okoznak, vagy már eleve hosszú, kitartott hangokon jelennek meg. A rubato dalokban több a változatosság is.

 

Paksa Katalin ezekre vonatkozó, sajtó alatt lévő vizsgálatai annyit már kimutattak, hogy a kvintváltó dalok magas és mély, egyező pontjain a díszítmények is utánozzák az egyszer már elhangzottat, s ezzel is igyekeznek kiemelni a két rész megfelelését. (Vö. Olsvai, egy sajátos esettel kapcsolatban.) Egy-egy jellegzetes és szépen díszített régi példán azt is kimutatta, hogy a díszítmények törvényszerűen azonos dallamhelyeken jelennek meg, függetlenül attól, milyen szövegrész van alattuk. Ugyanerre az eredményre jutott Rajeczky is elemzett példáin. Tehát a dallamhoz alkalmazkodnak, nem pedig valamely szövegrészen, szótagon bontakoznak ki; vagyis a zenei tagolást hangsúlyozzák. Ezért marad díszítetlenül a „törvényszerű” díszítésben a 2. és 4. sor záróhangja, hogy a dallam-szerkezet két főpillérét ne takarják el a díszítmények. (Paksa) Kitűnő példa erre 137.

 

Ez az azonos, előre meghatározott helye és mennyisége a díszítésnek adja meg az alapot a közösség egyértelműen alkalmazott gyakorlatának, ami a közös éneklés díszítményeit szabályozza. Ugyanakkor azt is látjuk a 137. példában, hogy a változatosságot is szolgálhatják a díszítmények, ha az azonos helyen néha bővebb, néha egyszerűbb hajlítást alkalmaznak, egy-egy alkalommal el is marad, majd utána újra még gazdagabban fonja körül a megfelelő dallamhangot. Ez meg nyilván az egyéni alkalmazásnak, egyúttal a művészileg megkomponált, több versszakos előadásnak a követelménye. Ilyenkor „merészebb” megoldásokat is hallhatunk, aminőt a szokás által megszabott közösségi gyakorlat nem alkalmazna.

 

Szërnyű nagy romlásra készült Pannónia,

 

{164.} Szërnyű nagy romlásra készült Pannónia,
Kinek mint tëngërnek, megáradott hobja
Sok búnak, bánatnak körül vëtt nagy árja,
Mert a vitézëknek esöttë ma ëgy híjja.
Fëlemelé Kádár szëmeit az égre,
Mondván: Uram Jézus jöjj segítségëmre.
Nosza jó katonák, harcoljunk két kézre m
Mert nem latok embert jőni segítségre.
A zászlótartónak fëlszóval kiálta:
„Vidd e-l fiam, vidd el az zászlót más útra.
Hogy el ne vesszën mi urunk keves hadja m
Mert Magyarországért m mëghalok én még ma.
Kiontom vérëmët én szëgény hazámért,
Ezënről mëghalok kedves nemzetëmért.
Nëm szánok érette bizony ontani vért
Mert én a Krisztustól vëszëk jutalmad’ s bért.

 

1. Óh mel gyázëba borul-t síralmas esztendő, m
Melben ami szivünk Nem örvendëzendő,
Hanem szëgény hazánk majdon elveszendő,
Hanem leszen Isten rajtunk könyörüllő.

 

2. m Mit hozánk fejünkre ammi bűneinkkel
Immár a hazánkba nem lakunk békével
Ha nëm ëngeszteljük a zegeknek Urát,
Elveszeszt az isten mintë régën Sodomát.

 

3. (M)mért veszté el Isten Jéruzálëm várát
Hogy mëgnëm tartották ő parancsolatát.
Nyisd mëg én Istenëm imádságënak házát
Vagyon esztendeje nëm láttuk ajtaját.

 

4. Ezërhatszáznyócba böjtelőhavába
Voltunk annagy harcba Gyilkos patakába.
Sok apák, sok anyák fiokat keresik
m De a pogán török elvitte fejökët

 

(1) Ó mel gyászba borult siralmas esztendő,
Melben a mi szivünk Nem örvendëzendő.
Hanëm szëgény hazánk majdon elveszendő,
Ha nëm lészën Isten rajtunk könyörüllő

 

2. Mit hozánk fejünkre ammi bűneinkkel
immár a házunknál nem lakunk békével
Ha nëm ëngeszteljük azegeknek Urát
Elveszeszt az istenn mint régënn Sodomát.

 

3. m Mért veszté el Isten Jéruzálëm várát
Hogy mëg nëm tartották ő parancsolatját.
Nyisd mëg én Istenëm imádságnak házát
Vagyon esztendeje nëm láttuk ajtaját.

 

4. Ezërhatszáz nyócba böjtelőhavában
Voltunk annagy harcba Gyilkos patakába
sok apak, sok anyak fiokat keresik
m De a pogán török elvitte fejököt.

 

Kodály saját fonográfhengerein: F 247–249. Borbát András 60 é. Kászonújfalu (Csík) 1912. Az első 4 versszak a Kádár István históriából, utána 4 versszak eg ymásik históriás énekből, majd ugyenez még egyszer felvéve. A dallam azonban mindháromszor ugyanaz.

 

{166.} Hasonló ez a pontozás „átlagos” törvényszerűségeihez és annak egyéni, merészebb, néha törvényellenes alkalmazásához.

 

Az utóbbi mindig együttjár a variálással is, amit Kodálynak már klasszikussá vált közlése is bemutat, a Kőműves Kelemen 36 versszakáról készült fonográffelvétel részletes lejegyzése. (Lásd a 138. példát.)

 

A példán láthatjuk azt az eljárást is, amit Paksa Katalin számos díszített, régi dallamon megfigyelt, hogy a melizma sokszor átveszi a dallam főhangjainak szerepét is, illetve azokat díszítménnyé változtatja át.

 

Borsai Ilona vizsgálata (1959) még az új stílusban is ki tudta mutatni, hogy a hajlítások – a régihez képest természetesen szerény, többnyire egy hangból álló hajlítások – bizonyos törvényszerűséggel jelentkeznek, és bizonyos nagyobb hangközök kitöltésére, bizonyos csúcspontok kiemelésére, a dallam főhangjainak érzékeltetésére szolgálnak, pontosan arra, amire az egyenlő értékű, különböző dallammenetek is szolgálnak a variálás során. Megfogalmazása szerint: „Mint a dallam tartóoszlopaiba kapaszkodik újból és újból az énekes, összeegyeztetve így a merész kilendüléseket a szilárd otthonérzés biztonságával.”

 

Azt is megállapítja, hogy az itt tapasztalható váltóhangok, előlegzések és hangközkitöltő lépések megegyeznek a 16–17. századi díszítő eljárás szokott fogásaival. Tehát szinte az emberi ének általános követelményeiből fakadnak. Ezúttal nem lehet szó a régi, műzenei gyakorlat esetleges maradványáról, hiszen ez a hajlítástechnika egy korábbi, gazdagabb ornamentika után lépett annak helyébe, egy egészen más, tulajdonképpen díszítetlen stílusban. Tehát azt az alapkövetelményt tartotta meg belőle, vagy azt valósította meg helyébe, ami nélkül, úgy látszik, az ösztönös énekkultúra nem tud létezni.

 

Már az idézett példákban is láthattuk, hogy az énekes nemcsak azzal teszi változatossá előadását, hogy a díszítményeket soha nem alkalmazza teljesen egyformán, hanem azzal is, hogy magát a főhangokat is cseréli, változtatja. Ez már variálás, és a későbbi fejezetben foglalkozunk vele részletesen. Azért itt is meg kell említenünk, annyira összefonódik egy bizonyos dallamstílus előadásmódjával. Hiszen a díszítés is nemegyszer variálás: a főhang megváltoztatása. Mindaz a változás, ami egy énekes egyszeri előadása folyamán beáll, még előadásmód is amellett, hogy már a variálás első lépéseit is jelenti. Igen sok dalunk különböző följegyzései nem is mutatnak nagyobb eltéréseket, mint ami egy előadáson belül mutatkozik benne. Mégis, minthogy ezekkel a kisebb-nagyobb eltérésekkel kezdődik meg az a folyamat, ami a nagyobb eltérésekhez vezet, és a tulajdonképpeni „variánsokat” létrehozza, az egész folyamattal együtt fogjuk tárgyalni.

 

Ugyanez a változatosságra törekvő és zenei felépítést kialakító előadás kívánja meg a pontozás szabadabb alkalmazását is. A 90–95. példában láttuk már, hogyan élt evvel a lehetőséggel a már említett áji leány. Végül még kimondott „szabálysértést” is megengedett magának. Mindezt a dal egyszeri megvalósítása, az „előadás” alakítja a kész nyersanyagon, a dallamon az ihlet, a pillanatnyi ötletek és a tudatos felépítés hatása alatt.

 

{167.} Egészen másfajta előadást kíván a parlando dallamok stílusa. Ezekben sem díszítés, sem ritmikai árnyalás nem lehetséges, mindössze a variálásnak lehet valami szűkebbre szabott lehetősége. Ami itt az előadótól függ, az egyedül a lendületnek és a sorvégi megállásoknak egymáshoz mért aránya és a hangszín. A tempó sajátos gyorsasága a mezőségi–gyimesi énekesek recitáló dallamainak is ad valami sajátos hatást: példa rá 0104. Ez a „sebes parlando” már területi stílusnak látszik: ha nem is mindenki él vele azokon a területeken, de máshol így nem jelentkezik.

 

Már a modorosság határán jár az a sajátos, erdélyi előadási sajátság, hogy az utolsó szótagot elnyelik a sor végén, különösen az utolsó sor végén, a dal befejezésekor.

 

Egy borszéki Kádár Kata-felvétel (MF 1167/c) lejegyzésére írta rá Kodály ehhez az elnyelt záróhanghoz: „Ahol vagy akinél ez az utolsó hang elhagyása rendes szokás, ott az utolsó hang még kivételesen sem szólal meg, sőt gyakran az utolsó előtti hang ilyen ornamentummal végződik”, és rámutat az alaphangról csúszással lehajló, nyögésszerű melizmára. Egy másikra, F 253 (= AP 6028/g) „Egy kicsi madárka”, Kodálynak 1912 kászonimpéri gyűjtésű dalára pedig: „Xutolsó szótagot nem ejti ki; a hangja többnyire határozatlan nyögésbe csuklik (oláh-székely szokás szerint).” Erről már Bartók (1967 II. 33) is megemlékezett, mint román hatásról az erdélyi magyaroknál; részletesen foglalkozott vele Almási István (1969). A kiindulás az a bizonyos elhalkulás lehetett a dallam végén, amit már említettünk, amikor elfogy az énekes lélegzete. Különösen érezhető ez az elhalkulás a tipikus záróritmusokban (31/bc). Ebből azután már modoros „stílusfogás” lett: egyes énekesek egyáltalán ki sem ejtik az utolsó szótagot, vagy néha két-három utolsó szótagot sem (0111, 0141, 0143, 0151 és egészen szertelenül 0318).

 

Még sajátosabb a mezőségi énekeseknél tapasztalható érzéketlenség a szöveg szótaghosszúságával szemben. Az ő előadásuk amellett igen erős ritmuskülönbségekkel él, sokszor a nyolcad és pontozott negyed arányát az 1:3-ról 1:5-ig, sőt azon túl is fokozzák (pl. 0300); ugyanakkor ezek a nagy hosszúságkülönbségek egyáltalán nem a szöveg hosszúságviszonyaihoz igazodnak, mint ahogy ez a magyarban általános, hanem sokszor éppen a nagyon rövid hangra hosszú szótag esik. Ez azonban itt nem kivételes eset valami hatás kedvéért, hanem szinte rendszeresen előforduló gyakorlat, és néha már idegenszerű benyomást is kelt. Ez a sajátság kisebb mértékben már nyelvjárásukban is jelentkezik: a hosszú szótagot valamivel rövidebben ejtik, mint a többi magyar népcsoport. Ez néha csak érdekes különbség az énekben, néha azonban már nagyon feltűnő. Semmi esetre sem szabad a mezőségi ének- és tánchagyományok nagy értékei miatt ezt a sajátságot is valami ősiségnek, valami „igazi hagyomány”-nak tartani. A magyar nyelvnek a hosszú és rövid magánhangzó pontos megkülönböztetése olyan alapvető sajátsága, amely megkülönbözteti más népektől, s amellyel jelentéskülönbségeket tud érzékeltetni. Ennek gyöngülése csak különleges helyi fejlődésből származhat.

 

Igën elindula tizën

 

{168.} Igën elindula tizënkét kőmives az tizënharmadik Kelemën kőmiess.
Mënnek igën mëssze, nem es igën mësszej, hogy ők fëlofogaggyák magos Déva várát.
Hogy ők félfogaggyák, hogy azt fëlépítsék, hogy ők félfogaggyák, hogy ők fëlépítsék.
Az kit nappal raktak éljel az elomlott, az kit éljel raktak, nappal az eldülött.
Kelemën kőmives étszakajálmábo jétszakajálmában aszt azálmot láttaj.
Kelemën kőmives étszaka jálmában, étszakajálmában aszt álmot láttaj.

 

László Máténé 65, Kászonjakabfalva (Csík) 1918 Kodály. NB. csak az első 5 versszakot közöljük példaképpen. A teljes közlés megtalálható a Visszatekintés II. 78–79. lapja közt.

 

Sajátos modorosság az oktávtörés, és esztétikai hatása elég kellemetlen akár új stílusban, akár régi énekben. Nem minden énekes tudja jól megválasztani a kezdő hangmagasságot, ennek következtében vagy nagyon mélyre vagy nagyon magasra kellene mennie, amit nem bír el hangterjedelme. Néha oktávval mélyebben vagy magasabban folytatja. Különösen kellemetlenül hat ez kvintváltó daloknál vagy AA’ kezdetű újaknál. Ilyenkor a kvintváltás helyett ellenkező irányban kvartváltás keletkezik. Természetesen ismerve dalaink szerkezetét, ez már nem zavar meg senkit; de cseremiszek hasonló oktávtöréseit a gyűjtők még nem tudták megfelelően értékelni, s a dallam hibás lejegyzésben van megörökítve.

 

Az oktávtörés általában kénytelenség. De a sűrűn ismétlődő megoldás helyenként már gyakorlattá vált: az énekesek minden kényszerítő ok nélkül feldobják a dal utolsó hangját egy oktávval magasabbra, ami többnyire a 2. fokról való lelépést változtatja át szeptimugrássá. Ez már modorosság; de minthogy sűrűn előfordul, kénytelenek vagyunk megemlíteni.

 

Az énekhang nemcsak önmagában hangzik el – akár egyéni, akár közös énekben –, hanem hangszerrel együtt is. Régi szokása a magyarságnak együtt {169.} énekelni a hangszeres együttessel, a cigánybandával. A rendkívül fejlett tánc- és tánczenei hagyományokkal rendelkező Mezőségen még igen sokszor halljuk a mulató közösséget együtt énekelni a banda zenéjével (013, 014/ab, 072, 0225, 0265). Ez a lassú táncokkal hagyományosan velejár. A hangmagasság megválasztása ilyenkor természetesen nem függ az énekesektől, hanem a hangszerjátékosoktól. Ennek megfelelően sokszor nem is nagyon egyezik a hangterjedelemmel. Mindenképpen jellemző ilyenkor a hangos, feszített éneklés.

 

Van ennek a zenekarral együtt éneklésnek olyan formája is ahol már nem az énekesnek van elsőbbsége, hanem a kísérő zenekarnak: ez a már említett gyakorlat, hogy minden második sorra énekelnek szöveget (0225).

 

Sajátosabb eset, s ma már csak a gyimesi csángók körében tapasztalhatjuk, hogy a hangszerjátékos saját énekét kíséri hangszeren, jobban mondva: énekeli is, hegedüli is a „keservest”. 047/abc dalunkban először hangszeren hangzik el a dal, azután ének és hegedűjáték együtt szól, majd ismét csak a hegedű, ismét egy versszak együtt, s a végén ismét hangszeren fejeződik be a produkció. A gyimesi zenészek ezt az előadásmódot hagyományosan gyakorolják. Van egy leírásunk Bereg megyéből erről az előadásról a 18. századból: Gvadányi „Badalai dolgok” című verses elbeszélésében leír egy általa rendezett falusi bált.

 

A cigány játékáról {170.} a következő képet adja: „Putyu volt a neve, ki elöl hegedült; A karszékre mindég mint a török, úgy ült, Bal szemére vak volt, a háta volt görbült; Ha vonta, danolt is, hegedűjére dűlt.” Érdemes még egy helyét idézni, hogy a régi, ma már csak Gyimesben, Mezőségen található zenélésmódot más vonatkozásban is megismerjük: „Felállt mindjárt Putyu egy székre, gatyába; Egy kis rövid száron pipa volt szájába; Alig volt húsz szál szőr az ő vonójába. Kontrahássa vala egy rongyos gubába. Jobb kezeket az ing ujjából kivették, Mert így vonássokat könnyebben ejthették;...” stb. (Közli Csanádi Imre: A magyar valóság versei, Bp. 1966 I, 292–7.) Ez az adat azt mutatja, hogy a gyimesiek régi, közös magyar hagyományt tartottak fenn napjainkig a hegedű mellé énekelt előadással. (Ugyanakkor a prímásból és kontrásból álló legkisebb együttes régiségét is igazolja a leírás. A prímás tánchoz már nem énekelt – pipa volt a szájában –, tehát ha magában, talán „keserves”-szerű dalokat játszott, akkor énekelt is hozzá.)

 

Nem azonos ez az önmagakísérés a régi századok előadóinak gyakorlatával, akik lant vagy más pengető hangszeren kísérték éneküket: ott valószínűleg csak a kísérő harmóniákat és kísérő ritmust adták az énekelt dallam alá. Ezek a zenészek viszont a dallamot teljes cifrázott formájában játsszák is, éneklik is, ami sokkal nagyobb követelményt támaszt az előadóval szemben.

 

A külön játszó hangszeres zenész előadása már külön fejezetbe kívánkozik, a Hangszeres zene tárgyalásába.

 

Összefoglalón annyit kell mondanunk a népi előadásról, hogy az minden nagyfokú tartózkodása és póztalansága ellenére is igen hatásos eljárásokat és énekmódokat alakított ki a zenei hagyomány megszólaltatására; ezek a stílusok megfelelnek a dallamokban is jelentkező stílusérzéknek; közös jellemzője inkább az elmélyedés, mint a hatás keresése.

 

A sátoraljaújhelyi Lavotta János Zeneiskola keretein belül a népzene tanszakon tanulható népi ének.

Tanár: Karika Boglárka

 

 

http://sebestyenmarta.hu/main_gui/randomImages/kiadvanyok/7.jpgNépi ének - Hallgassunk bele!

 Egyes énekeknél hosszas zenei bevezető észlelhető (türelem...)
 

1. Szóljon!

2. Szóljon!

3. Szóljon!

4. Szóljon!

5. Szóljon!

6. Szóljon!

7. Szóljon!

8. Szóljon!

9. Szóljon!

10. Szóljon!

Kedvenc:11. Ej, de széles :szóljon!

12. Füzesi lakodalmas: szóljon!


Népzeneoktatás célkitűzései

Az énekes és hangszeres népzene alapfokú elsajátításával hagyományos kultúra értékeinek tiszteletére,őrzésére és továbbadására neveli a tanulókat.

 

Az alapfokú művészetoktatás követelményei és tantervi programja keretében folyó zenei nevelés alkalmat ad az érdeklődő és fogékony növendékek képességeinek fejlesztésére, biztosítja a különböző szakterületeken való jártasságok megszerzését és gya­korlását.

  
 

A képzés figyelembe veszi az életkori sajátosságokat, a tanulók érdeklődésére, tehetségére építve alakítja készségeiket és gyara­pítja ismereteiket.Lehetőséget ad az egyetemes kultúra, az európai műveltség, a nemzeti, népi hagyományok, értékek átadására, az értékmegőrzés formáinak kialakítására.  

 

 

A program lehetőséget nyújt az esztétikai érzékenység ­nyitottság, igényesség, fogékonyság - alakítása mellett a zene megszólaltatásához szükséges hangszeres és énektechnikai kész­ségek megszerzésére, a zenei ismeretek átadására és minden zenei tevékenység tudatosítására.

  

A népzeneoktatás célja az is, hogy az önkifejezés eszköztárának gazdagításával a zene alkalmazására, befogadására készítsen fel.

 

  

A népzene tanszak tanulói rendszeresen szerepelnek és érnek el kiemelkedő eredményeket.

http://www.freeweb.hu/animaciostarhaz/zene/M%E1solat%20-%20music.gif

 

 

 

 

Alternatíva, eltérő oktatási szint

 

Az a szakmai színvonal, amit a zeneiskola garantáltan nyújt az "A" tagozatos és a kiemelt "B" tagozatos növendékek számára, elegendő alapot ad ahhoz, hogy magas fokon művelhessék népzenei ismereteiket.

 

Az "A" tagozatos növendékekből elsősorban zeneszerető közönség nevelődik, de különböző amatőr együttesekben is gyakorolhatják ismereteiket.

Alkalmuk nyílik zeneiskolai éveik alatt egyéni szereplésekre, kamarazenélésre, zenekari muzsikálásra.

 

A "B" tagozatos növendékek nagyobb anyagvégzés mellett a zenei pályát is választhatják hivatásuknak. Emelt óraszámban tanulnak.

 

Szolfézs: hangszeres és egyéb zenei, kulturális képzés mellett a zeneelméletet a világhírű Kodály módszerrel tanítjuk, amely a legmagasabb képzési forma a világon.

 

Továbbképző: A középiskolák és gimnáziumok 9-12. osztályával párhuzamosan zenei továbbképző I-IV. évfolyama működik. Ebben a négy évben zenetörténeti ismereteket sajátíthat el a tanuló.

 

Minden növendék évvégén bizonyítványt kap, amelyben a felkészítő tanár érdemjeggyel minősíti munkáját, szorgalmát.

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

контекстная реклама google

(SeogradCar, 2019.04.24 09:07)

Таргетированная реклама – это очень и очень эффективный способ привлечения целевой аудитории. Она помогает повысить узнаваемость компании, расширить охват и, действительно, встречать клиентов. Однако всё это работает всего в часть случае, буде вы зададите правильные настройки. :) И когда совещание заходит о таргете в Фейсбуке, некоторый владельцы сайтов делают большие глаза и отчаянно мотают головой: слишком сложно, шиш непонятно, мы туда не полезем.Некоторый пользователи тенета спозаранку сиречь прот задумываются о часть, который не помешало бы доставать своим сайтом в интернете. Только прежде дела доходит лишь у некоторых, потому который произведение web-сайта представляется страшно сложной задачей. А среди тем, исполнять сайт, довольно просто. Уделив порядочно часов изучению языка HTML, дозволительно без труда исполнять не большую страничку. Давно всего, следует определиться с содержанием web-ресурса. Не стоит отбирать тему, в которой Вы плохо разбираетесь.1 Основные этапы разработки интернет-магазина
<a href=https://volgograd.skgroups.ru/vizitka.html>заказать сайт визитку</a>
[url=https://volgograd.skgroups.ru/context.html]контекстная реклама[/url]

https://volgograd.skgroups.ru/context.html - контекстная реклама google

Существуют и другие сервисы, которые могут сохранить информацию с вашего сайта. Примем, коль вы пытаетесь восстановить блог, который отдавал массивный RSS, стоит проверить различные ридеры и агрегаторы, многие страницы там могут сохраниться.РАЗРАБОТАЙТЕ ТЕХНОЛОГИЧЕСКИЕ КАРТЫ – ЛИСТЫ РАЗВИТИЯтекущим клиентамБезмездно, расширенные функции через 59 рублей.Ярко выраженный призыв к действию (пользователь понимает, сколько он должен сделать: перейти для сайт, подписаться на страницу, звать).

разработка сайтов Омск

(SeoomskScema, 2019.04.24 08:21)

Joomla. Про сей движок позволительно удаваться безгранично долгое сезон перебирая однако его плюсы и минусы. У данного движка питаться одна далеко большая отличительная редкость (коли сравнивать его с WordPress) некоторый плагины и виджеты чтобы Joomla являются платными. Тоесть если хочешь улучшить частный сайт – плати. Хотя Joomla страшно уступает WordPress сообразно мера пользователей, всё равно у неё есть приманка поклонники и фанаты, которые могут создать для Joomla дождь интересных сайтов. Отличительным качеством Joomla является минимальное захламление админ панели, тоесть когда вы новый то тех инструментов, которые в ней представлены вам будет достаточно, а ежели вы уже более практичный вебмастер то вы сможете расширить интерфейс движка, добавив новые полезные для себя возможности.Говоря о возможности дождь в Инстаграм, SMM-щики делят бизнес для категории. Те виды бизнеса, в которых можно исполнять красивое фото, подходят. Остальным зеленый свет не даем, потому что противопоказуется сделать красивое фото. В общем, ранжирование сообразно иллюстрациям.3 Цветовое оформление сайта.
<a href=https://omsk.skgroups.ru/landing.html>разработка одностраничного сайта</a>
[url=https://omsk.skgroups.ru/resheniay.html]создание сайта по шаблону[/url]
https://omsk.skgroups.ru/smm.html - таргетированная реклама в инстаграм

Готово. :) Получите вот такой следствие:Моб. телефонПроведите экспресс-аудит отдела продаж единовластно по 23 критериям и определите точки роста продаж!Настройка рекламы в Инстаграме сквозь прибавлениеХладнокровный обзвон: разложение качественных показателей сообразно системе «светофор»

l14585f s7194c r4078n

(xzmmeqiliego, 2019.04.24 08:15)

[url=http://bitly.com/2Vc3Smd]Игра престолов 8 сезон[/url]
[url=http://135.it/tkqjc]Игра престолов 8 сезон[/url]
[url=http://bitly.com/2Dp3Ddv]Игра престолов 8 сезон[/url]
[url=http://bitly.com/2DmVpT6]Игра престолов 8 сезон[/url]
[url=http://bitly.com/2DA65ht]Игра престолов 8 сезон[/url]
[url=http://bitly.com/2IKvMPK]Игра престолов 8 сезон[/url]
[url=http://bitly.com/2GoVGFH]Игра престолов 8 сезон[/url]
[url=http://bitly.com/2UNafx0]Игра престолов 8 сезон[/url]
[url=http://bitly.com/2XvFauK]Игра престолов 8 сезон[/url]
[url=http://bitly.com/2IBLCwT]Игра престолов 8 сезон[/url]
[url=http://bitly.com/2VRU7H2]Игра престолов 8 сезон[/url]
[url=http://bitly.com/2VcjciB]Игра престолов 8 сезон[/url]
[url=http://bitly.com/2Xqg4gA]Игра престолов 8 сезон[/url]
[url=http://bitly.com/2Zqmf63]Игра престолов 8 сезон[/url]
http://bitly.com/2Dp3Ddv

веб студия заказать сайт телефон

(Olegscott, 2019.04.24 07:38)

В этой статье я попробую рассказать вам о способах создания и управления собственный сайтом. создать сайт позволительно очень разными способами, я расскажу вам о самых популярных и удобных. А править сайтом позволительно также самыми разнообразными способами. Прочитав эту статью вы сможете выбрать тот тактика управления сайтом, какой подойдет именно вам. Создать страницы своего сайта с нуля можно чистый в немудреный программе, беспричинно и в сложном редакторе. Конечно, самым привлекающим в программе является его простой и в то же эпоха функциональность.Будьте осторожны: названия некоторых должностей усиленно различаются в разных организациях. Например, «Уборщица» может называться «Менеджером сообразно клинингу». Далеко не все пользователи ВКонтакте указывают правдивую информацию о месте работы. Возбуждать этот часть нуждаться токмо в том случае, коли ваша продукция нацелена для узких специалистов (стоматологическое, медицинское оборудование и т. д.)На основе анализа сайтов вебометрического рейтинга были выявлены следующие особенности:
<a href=https://kazan.skgroups.ru/portfol-seo.html>сео портфолио</a>
[url=https://kazan.skgroups.ru/ecomerce.html]разработка интернет магазина[/url]
https://kazan.skgroups.ru/context.html - агентство контекстной рекламы казань

Привет мой жемчужный друг. Умышленно чтобы Тебя я подготовил легкий тест из 10 вопросов. Всего может обретаться 2 варианта ответа:Color ExplodeДействительно, удобно, коль упихивать резервная подражание сайта, и вы можете просто восстановить сайт из архива. Но иногда случаются сбои и аварии с потерей данных, недобросовестные хостеры просто исчезают в неизвестном направлении вместе со всеми сайтами и резервными архивами, да и сами веб-мастера урывками удаляют сайт безвозвратно, а после понимают, который совершили огромную ошибку.Коли вам необходимы более гибкие настройки на целевую аудиторию.Морозный обзвон во многих бизнесах является основным каналом лидогенерации. Следовательно, чем больше менеджеры делают звонков, тем шире вход в вашу воронку продаж и тем больше шансов увеличить численность сделок для выходе из нее. Расскажем, словно добиться через сотрудников максимальных количественных показателей в работе с холодной базой.

веб студия портфолио в Самаре

(Seosamarlam, 2019.04.24 06:54)

© Константин Бакшт, генеральный директор "Baksht Consulting Set".Для определить цена продвижения сайта, нуждаться лучший по каким запросам вы собираетесь продвигать особенный ресурс. Ведь круг запрос имеет свою цену, и чем он конкурентней, тем выше его достоинство, беспричинно словно следовать страна для первой странице в поисковых системах борются сотни и даже тысячи ваших коллег.Через того, сможет ли ваш специалист по продажам «зацепить» клиента быть первом общении, зависит, довольно ли заключен новый контракт. Поэтому не стоит ронять контроль над жизнью отдела с новой базой. Действие, что произведет помощник для потенциального партнера, определяет имидж организации, ассоциации с бизнесом.
<a href=https://samara.skgroups.ru/smm.html>раскрутка группы в вк</a>
[url=https://samara.skgroups.ru/landing.html]разработка одностраничного сайта[/url]
https://samara.skgroups.ru/smm.html - раскрутка группы в вк

Моб. телефон7 – 9 баллов – дизайн сайта воистину хорош. В целом – он обязан звать гордость у своего владельца.Подробнее о том, как быть теги Subtitle и Chronicle я рассказал в статье: «Что такое мета-теги и для чего они нужны?».Обучайте менеджеров. Неподготовленные сотрудники теряют кипа потенциальных контрактов. Покупателю ничего не мешает уйти к конкурентам, которые смогут понять потребности обратившегося и правильно выстроить диалог. Без практических тренингов любое воспитание – бесполезный звук.Читайте в статье:

cvs pharmacy online 68 mg

(ShaneCaH, 2019.04.24 06:20)

Hello there! [url=http://onlineuspharmacies.party/#buy-cialis-uk]pharmacy tech classes online[/url] beneficial website.

раскрутка сайтов

(GoshaufaCit, 2019.04.24 06:10)

Как обманывать расследование обнаруженных конкурентов.Следовательно, дальнейший часть, кто мы обязаны продумать – порядок блоков, оформление названий, заголовков, размера и вида шрифта, положение и показный вид самой информации.аватанНастройка таргетинга в ВКонтактеПо поводу цветового решения. Разве строго должен рекомендациям ради веб-дизайнеров, то ради цветового решения нужно использовать так называемую таблицу безопасных цветов (всего 216 цветов), или безопасную палитру. Почему она безопасная? Потому, сколько такая палитра обеспечивает точное соразмерность отображения цветов на различных мониторах. Постановление простое. Как известно, качество задается шестнадцатеричным значением через 000000 (грязный качество) накануне FFFFFF(чистый колер). Беспричинно вот, надежный окраска может харчить лишь следующие значения: 00, 33, 66, 99, CC, FF. Примем: 003300, 6699СС, FF0099.
<a href=https://ufa.skgroups.ru/calls.html>обзвон клиентов по базе</a>
[url=https://ufa.skgroups.ru/calls.html]холодные звонки[/url]
https://ufa.skgroups.ru/smm.html - smm продвижение

Анекдот первый. Соцсети созданы как для общенияТвоя дилемма заключается в книга, который желание открыть частный сайт и ответствовать на вопросы из теста. За каждое СОГЛАСЕН твой сайт зарабатывает 1 балл, ради каждое НЕТ – 0. Чем больше баллов, тем лучше. Будь предельно честен.Существо единого пикселяРетаргетинг по файлу позволяет собирать целевой оглавление на основании совпадений e-mail либо телефонов пользователей с их контактными данными, указанными около регистрации. Роспись, содержащий контактную информацию или идентификаторы (ID) ВКонтакте, загружается для сервер, затем чего информация сопоставляется с пользователями социальной сети. Разновидность подходит компаниям, располагающим базой клиентов или подписчиков с контактными данными.Встроенный плагин сохраняет для вас 5 файлов:

extenry

(festedew, 2019.04.24 05:49)

myfintale.com
[url=http://myfintale.com/#]www.myfintale.com[/url]

создание корпоративного сайта цена

(ChelyabBut, 2019.04.24 05:27)

Увеличение количества заказов. Разве по названию домена следовательно его узкую тематичность, это повышает конверсию сайта. Грубо говоря пользователь скорее закажет горный велосипед для сайте чем в интернет-магазине более общего назначения.Самые продвинутые пользователи живо смекнули, что Инстаграм может стоить отличной площадкой не единственно чтобы самопрезентации, но и ради продвижения бизнеса. Само добавление залпом пошло против: предоставило пользователям возможность зарегистрировать наподобие непосредственный, так и бизнес-аккаунт.Розыгрыши. Их квинтэссенция вам наверняка знакома. Либо же ваш профиль самостоятельно организует конкурс, либо же кооперируется с другими аккаунтами, и устраивает giveaway. Обязательным условием ставите подписку на профиль организатора/ов и далее сообразно выбору: сделать репост, отметить людей, оставить объяснение и т.д. Сообщаете о призах и прочих плюшках, а также ставите стоп-дату. После окончания розыгрыша будьте готовы к тому, сколько обломок новых подписчиков заметно поредеет на 20-40%. Только это нормально. Это предсказуемо. Для минимизировать количество отписок, моментально впоследствии конкурса постите максимально курьезный контент. Можете разом вторично некоторый розыгрыш анонсировать ;).
https://chelyabinsk.skgroups.ru/vizitka.html - изготовление сайта визитки
[url=https://chelyabinsk.skgroups.ru/razrabotka-saitov.html]создание и разработка сайта[/url]
<a href=https://chelyabinsk.skgroups.ru/ecomerce.html>разработка интернет магазина под ключ</a>

В данном случае мы основываемся на часть, точно пользователи ведут себя в соцсетях. Можно таргетироваться для путешественников (почасту заходят в ФБ из других стран/городов), для тех, кто пользуется продукцией Apple, или на тех, который многократно делает покупки онлайн и т.д. Также изучайте возможности внимательно, беспричинно точно их груда, но не весь актуальны чтобы России.2. Переговоры сообразно доработке дизайна главной страницы, вероятно предоставление дополнительных концепций.Студеный обзвон: стандарты труда в зависимости через сферыВроде исполнять личный сайт.Обязанности перераспределяются сообразно:

v89b c10738o t8880c

(bdvlokninlod, 2019.04.24 05:19)

[url=http://bitly.com/2Vc3Smd]Игра престолов 8 сезон[/url]
[url=http://135.it/tkqjc]Игра престолов 8 сезон[/url]
[url=http://bitly.com/2Dp3Ddv]Игра престолов 8 сезон[/url]
[url=http://bitly.com/2DmVpT6]Игра престолов 8 сезон[/url]
[url=http://bitly.com/2DA65ht]Игра престолов 8 сезон[/url]
[url=http://bitly.com/2IKvMPK]Игра престолов 8 сезон[/url]
[url=http://bitly.com/2GoVGFH]Игра престолов 8 сезон[/url]
[url=http://bitly.com/2UNafx0]Игра престолов 8 сезон[/url]
[url=http://bitly.com/2XvFauK]Игра престолов 8 сезон[/url]
[url=http://bitly.com/2IBLCwT]Игра престолов 8 сезон[/url]
[url=http://bitly.com/2VRU7H2]Игра престолов 8 сезон[/url]
[url=http://bitly.com/2VcjciB]Игра престолов 8 сезон[/url]
[url=http://bitly.com/2Xqg4gA]Игра престолов 8 сезон[/url]
[url=http://bitly.com/2Zqmf63]Игра престолов 8 сезон[/url]
http://bitly.com/2UNafx0

реклама яндекс директ

(Artemwaign, 2019.04.24 04:43)

Следовательно, приступим…20 августа 2018 SMM и SMO 1.6K 6 мин. 3На десерт
<a href=https://spb.skgroups.ru/calls.html>менеджер по холодным звонкам</a>
[url=https://spb.skgroups.ru/kontakty.html]веб студия СПБ[/url]
https://spb.skgroups.ru/vizitka.html - изготовление сайта визитки

Снятие временного ограничения сообразно доступу к информации компании. Интернет офис 24 часаСотрудник договаривается о встрече;С созданием сайта у Вас появляется возможность выдумывать новых клиентов и партнеров после Интернет. Большинство потенциальных клиентов быть возникновении необходимости поиска нужной им продукции или услуг обращаются к козни Интернет. Ваш потенциальный партнер, корыстолюбивый в Ваших услугах обязательно посетит Ваш сайт, однако когда Вы не имеете своего сайта в узы, Вас там не смогут найти и скорее всего попадут для сайт Вашего конкурента. На сайте Вы можете свободно добавить новобранец деление, расширить набор предлагаемой продукции, а также добавить новые функции и сервисы. Таким образом, Вы получаете мочь оперативно изменять информацию, чего невозможно говорить о печатной рекламной продукции.Пиктография и используемый язык.4. Юзабилити интернет-магазина

f9636l g1032v u14628v

(ptxueoenuyjh, 2019.04.24 04:22)

[url=http://bitly.com/2Vc3Smd]Игра престолов 8 сезон[/url]
[url=http://135.it/tkqjc]Игра престолов 8 сезон[/url]
[url=http://bitly.com/2Dp3Ddv]Игра престолов 8 сезон[/url]
[url=http://bitly.com/2DmVpT6]Игра престолов 8 сезон[/url]
[url=http://bitly.com/2DA65ht]Игра престолов 8 сезон[/url]
[url=http://bitly.com/2IKvMPK]Игра престолов 8 сезон[/url]
[url=http://bitly.com/2GoVGFH]Игра престолов 8 сезон[/url]
[url=http://bitly.com/2UNafx0]Игра престолов 8 сезон[/url]
[url=http://bitly.com/2XvFauK]Игра престолов 8 сезон[/url]
[url=http://bitly.com/2IBLCwT]Игра престолов 8 сезон[/url]
[url=http://bitly.com/2VRU7H2]Игра престолов 8 сезон[/url]
[url=http://bitly.com/2VcjciB]Игра престолов 8 сезон[/url]
[url=http://bitly.com/2Xqg4gA]Игра престолов 8 сезон[/url]
[url=http://bitly.com/2Zqmf63]Игра престолов 8 сезон[/url]
http://bitly.com/2Vc3Smd

сайт под ключ

(Rostovwot, 2019.04.24 03:59)

Вопросы к тесту:К слову, некоторый хостинг-компании хранят архивные копии сайтов в течении многих месяцев затем того, как аккаунт перестали оплачивать. А потому даже ежели вы потеряли частный сайт скольконибудь месяцев вспять, обратитесь в службу поддержки, возможно, который вам предоставят инструкцию, как восстановить удаленный сайт, точнее, как получить его архивную копию.Как известно, настройка – это единственно половина дела. Затем запуска надо еще тщательно выучить результат, дабы понять, работают ли объявления достаточно эффективно. Вот беспричинно выглядит статистика в рекламном кабинете ФБ:Базовая линияВеб-дизайн, как ни странно, — всего чуть отпрыск графического дизайна, перенесенная в интерактивную среду. Впрочем, серьезное изделие сайта невозможно без глубокого знания теории цвета, композиции и наличия художественного вкуса.
<a href=https://skgroups.ru/ecomerce.html>разработка интернет магазина</a>
[url=https://skgroups.ru/ecomerce.html]разработка интернет магазина[/url]
https://skgroups.ru/razrabotka-saitov.html - сайт под ключ

Audi «Когда четыре кольца – это все, который надо»коллажи в инстаграмеВоеже убедиться в корректной настройке кода ретаргетинга ВКонтакте, зайдите на веб-сайт сиречь страницу, на которой установлен код, кроме - в часть «Пиксели»: статус принужден толкать изменен для «работает». В таблице должны обновиться дата и время. Если пиксель редактировался, собранные ранее причина не пересчитываются.Развитие клиентской базы компанииА воеже наладить такой разговор с пользователями, бренду важно самому попадаться вовлеченным в дружба – противоречить на всегда комментарии, участвовать в обсуждениях в других группах и отслеживать комментарии через потенциальных клиентов, провоцировать подписчиков (соответствовать конкурсы и опросы, задавать вопросы пользователям в своих постах, брякнуть спорные точки зрения).

разработка интернет магазина цена в Перми

(Seopermsix, 2019.04.24 03:16)

Подскажем вам снова три приложения, которые помогут подвизаться с плиткой фотографий в Инстаграме:Чистый восстановить сайт на WordPressнеудачная плитка в инстаграме
<a href=https://perm.skgroups.ru/razrabotka-saitov.html>создание веб сайтов</a>
[url=https://perm.skgroups.ru/razrabotka-saitov.html]сайт под ключ пермь[/url]
https://perm.skgroups.ru/razrabotka-saitov.html - создание сайтов под ключ

Получив село для сервере, можно загрузить туда всетаки файлы своей странички. Чтобы этого удобнее всего воспользоваться так называемым FTP-соединением. Около этом дело загрузки файлов для сервер визуально маловато отличается от привычного процесса копирования файлов. Скажем, в программе Total number Commander на левой панели видно файлы, расположенные на своем компьютере, а для правой — файлы, расположенные для удаленном сервере. Ради загрузки файлов для сервер надо их выделить и нажать кнопку Copy (Копировать).Только есть 6 видов контента, которые должны находиться в вашем Инстаграме. О них и их внешнем виде безотлагательно и поговорим. Но встарь техническая вводная: публикуем посты в ленте желание отдельный число, сочетаем все 6 видов публикаций в своем профилеДля этом шаге вы создадите образец сайта визитки. Форма сайта – это оконченный к публикации, только временно вакантный сайт, в котором трескать совершенно страницы и переходы промеж ними, но несть наполнения текстами и картинками.А чтобы чего же тутто нужна регистрация в каталогах? Во-первых, не однако поисковые роботы такие умные, некоторые засчитывают наличность ссылок для сайт в каталогах при индексации, а следовательно, хоть и не всюду, а индекс цитирования сайтов все-таки повышается. Во-вторых, временно сайт не раскручен, его несть ни в каких каталогах, вероятно, его никто и николи не найдет. Поэтому первое, что нуждаться сделать после размещения сайта для хостинге, это заявить о его существовании миру через размещения в каталогах. У большинства каталогов есть страница, на которой собраны весь последние зарегистрированные сайты. А некоторый люди очень любят просматривать именно последние поступления. Вероятно, шансы быть увиденным у весь свежего сайта в первые день потом регистрации порядочно высоки. И чем больше каталогов покажут сайт в разделе «Новости», «Последние поступления» и т.п., тем лучше сайту.7) Переходи к следующему вопросу.

z10734b d12421c z2012e

(xwvbdtuittvr, 2019.04.24 02:36)

[url=http://bitly.com/2Vc3Smd]Игра престолов 8 сезон[/url]
[url=http://135.it/tkqjc]Игра престолов 8 сезон[/url]
[url=http://bitly.com/2Dp3Ddv]Игра престолов 8 сезон[/url]
[url=http://bitly.com/2DmVpT6]Игра престолов 8 сезон[/url]
[url=http://bitly.com/2DA65ht]Игра престолов 8 сезон[/url]
[url=http://bitly.com/2IKvMPK]Игра престолов 8 сезон[/url]
[url=http://bitly.com/2GoVGFH]Игра престолов 8 сезон[/url]
[url=http://bitly.com/2UNafx0]Игра престолов 8 сезон[/url]
[url=http://bitly.com/2XvFauK]Игра престолов 8 сезон[/url]
[url=http://bitly.com/2IBLCwT]Игра престолов 8 сезон[/url]
[url=http://bitly.com/2VRU7H2]Игра престолов 8 сезон[/url]
[url=http://bitly.com/2VcjciB]Игра престолов 8 сезон[/url]
[url=http://bitly.com/2Xqg4gA]Игра престолов 8 сезон[/url]
[url=http://bitly.com/2Zqmf63]Игра престолов 8 сезон[/url]
http://bitly.com/2GoVGFH

одностраничный сайт на заказ

(ArtemLer, 2019.04.24 02:36)

30-ти дневная обеспечение возврата денегкнопка призыва к действиюРозыгрыши. Их фокус вам наверняка знакома. Либо же ваш профиль самостоятельно организует конкурс, либо же кооперируется с другими аккаунтами, и устраивает giveaway. Обязательным условием ставите подписку на профиль организатора/ов и далее сообразно выбору: сделать репост, отметить людей, оставить комментарий и т.д. Сообщаете о призах и прочих плюшках, а также ставите стоп-дату. Затем окончания розыгрыша будьте готовы к тому, сколько часть новых подписчиков заметно поредеет для 20-40%. Однако это нормально. Это предсказуемо. Воеже минимизировать состав отписок, одновременно потом конкурса постите максимально интересный контент. Можете зараз кроме один розыгрыш анонсировать ;).Примерное число публикаций в ленту (ориентируемся для среднее и делаем столько же или больше).В случае лени – делегировать! Как только поймали себя для мысли, сколько Инстаграм – это бесплатный инструмент, какой «и так продает», «ай, потом что-нибудь напишу» либо «немедленно не хочется постить» – враз ищите фотографа, копирайтера и таргетолога, которые будут производить волшебство в вашем профиле.
<a href=https://nizhnii-novgorod.skgroups.ru/razrabotka-saitov.html>заказать создание сайта</a>
[url=https://nizhnii-novgorod.skgroups.ru/context.html]контекстная реклама google[/url]
https://nizhnii-novgorod.skgroups.ru/vizitka.html - создание сайта визитки

где создается “Актуальное” в ИнстаграмеГлавное способ — побеждать краткий свободно запоминающийся домен и исполнять особенный сайт для его основе. Такие домены позволительно свободно встречать в продаже для аукционах доменов, к минусам можно отнести высокую стоимость красивых доменов.Медленность переговоров;Бесплатно.товары и услуги «ради взрослых»;наркотические вещества (в том числе алкоголь и табачную продукцию), а также анаболические стероиды и их аналоги;ресурсы, которые занимаются сбором информации о пользователях без их согласия;ресурсы, которые предоставляют услуги по взлому страниц, «накручиванию лайков» и т. д.;вооружение;азартные зрелище;ресурсы с побуждениями к насильственным и жестоким действиям;медицинские услуги по прерыванию беременности;политическую рекламу;объявления о продаже лекарств, объявление сайтов знакомств и лотерей может замечаться всего пользователям старше 18 лет;около рекламе лекарственных средств обязательным является наличие текста «Перехватить противопоказания. Необходима совещание специалиста»;текст «Необходима консультация специалистов» размещается и в объявлениях сообразно рекламе детского питания.

sonleft

(Mofbiori, 2019.04.24 02:13)

besthealtharticle.com
[url=http://www.besthealtharticle.com/#]besthealtharticle.com[/url]

услуги по разработке интернет магазина

(RobertPep, 2019.04.24 01:49)

Чем больше картинка, тем лучше. Современные пользователи соцсетей ориентируются прежде всего для графику.Размещайте призывы к действию для изображениях («Купите», «Закажите» и т. д.)Ежели вы рекламируете сообщество, позаботьтесь о привлекательности его названия. В объявлении будут являться первые 25 знаков из названия. Заголовки вроде «Самое лучшее общество в мир...» вряд ли придется кому-то сообразно душе. Размещайте в названии конкретную информацию.Попробуйте картинки высокого разрешения. Устройства с экранами высокого разрешения становятся всегда более популярными, беспричинно что такие изображения помогут повысить эффективность продвижения.Выбирая фото, учитывайте предпочтения ЦА. Возможно, понадобится дополнительно обработать снимки. Не огорчайтесь, коль вмиг не получилось добиться максимальной эффективности – возможно, понадобится поэкспериментировать с изображениями.Текст описания важен, поскольку он призывает пользователя к действию. Не перегружайте описание лишними словами. Старайтесь не извлекать прилагательные.Позаботьтесь о посадочной странице. Когда пользователь перешел по ссылке, это вдобавок не весь – надо убедить его совершить действие. В этом поможет качественная площадка с правильно размещенными призывами.Экспериментируйте с форматами оплаты. Разночтение с платой за клик подходит в случаях, когда требуется большое состав переходов. Вознаграждение изза показы – добросовестный вариация, буде нужна широкая целевая аудитория.Анализируйте полученную информацию. Проверяйте CTR, конверсию и другие параметры. Меняйте настройки кампании в соответствии с этими данными.«Лучше иметься первым, чем быть лучшим» Джек Траут, американский маркетологЦена разработки сайтов дозволено представить якобы достоинство сам изготовления сайтов, т.е. создания дизайна сайтов, веб-программирования, верстки, плюс цена поддержки и раскрутки сайтов при необходимости. Присутствие этом сложность и функциональность будущего сайта оказывают непосредственное влияние на стоимость его создания. Стоимость работы веб программиста составляет от ~2.5$ в час до ~10$ в час, на создание сайта в среднем уходит 1-3 недели. Коли взять в среднем 2 недели — это 80 рабочих часов, отсюда следует, сколько зарплата программиста следовать один сайт составит 200$. И это без учета работы дизайнера-верстальщика, менеджера сообразно продажам, затраты на домен и хостинг и т. д. Исходя из этих расчетов, стоимость разработки сайта составляет ~300$. Но для сайт понадобятся еще статьи, картинки и другие материалы, а это уже другая делянка расходов.
<a href=https://krasnoyarsk.skgroups.ru/landing.html>заказать лендинг пейдж</a>
[url=https://krasnoyarsk.skgroups.ru/calls.html]обзвон клиентов по базе стоимость[/url]
https://krasnoyarsk.skgroups.ru/calls.html - менеджер по холодным звонкам

— обновляемость CMS и наличие сообщества;Холодный обзвон: стратегия для нарастание прибылиВсем гласный маркетплейс Amazon проводил книга, и выявил, сколько замедление скорости загрузки для 1 секунду – это убыток 1% продаж.Вы сможете свидетельствовать рекламу пользователям, которые уже посещали ваш сайт разве его определенные страницы. Ради этого в код сайта встраивается пиксель Фейсбука, какой собирает данные о трафике.Проще, очевидно, дублировать посты во всех соцетях, только это не самый эффективный путь. Почему? Чаще всего интернет-пользователи зарегистрированы вмиг в нескольких социальных сетях. Если вы будете угощать постоянный контент, то у пользователя не довольно необходимости заботиться после вами повсеместно, он просто выберет одну удобную для себя площадку, а для всех остальных вы его «потеряете». Выключая того, в разные соцсети пользователи приходят сообразно разным причинам: в Instagram, в основном, за красивыми картинками, в Facebook – изза новостями и серьезными материалами. Учитывая это, необходимо припасать разнообразный контент чтобы разных соцсетей.

g7686a o7445t t993a

(nzkzxtmcckgs, 2019.04.24 01:36)

[url=http://bitly.com/2Vc3Smd]Игра престолов 8 сезон[/url]
[url=http://135.it/tkqjc]Игра престолов 8 сезон[/url]
[url=http://bitly.com/2Dp3Ddv]Игра престолов 8 сезон[/url]
[url=http://bitly.com/2DmVpT6]Игра престолов 8 сезон[/url]
[url=http://bitly.com/2DA65ht]Игра престолов 8 сезон[/url]
[url=http://bitly.com/2IKvMPK]Игра престолов 8 сезон[/url]
[url=http://bitly.com/2GoVGFH]Игра престолов 8 сезон[/url]
[url=http://bitly.com/2UNafx0]Игра престолов 8 сезон[/url]
[url=http://bitly.com/2XvFauK]Игра престолов 8 сезон[/url]
[url=http://bitly.com/2IBLCwT]Игра престолов 8 сезон[/url]
[url=http://bitly.com/2VRU7H2]Игра престолов 8 сезон[/url]
[url=http://bitly.com/2VcjciB]Игра престолов 8 сезон[/url]
[url=http://bitly.com/2Xqg4gA]Игра престолов 8 сезон[/url]
[url=http://bitly.com/2Zqmf63]Игра престолов 8 сезон[/url]
http://bitly.com/2XvFauK

сайт под ключ

(Artemekbfoell, 2019.04.24 01:02)

холодный обзвонВсё проверяем. Место будет замечаться вроде в ленте, беспричинно и в stories. Ежели раньше вы рекламу не настраивали, то надо нажать на кнопку «Добавить тактика оплаты» и привязать либо банковскую карту, либо PayPal для оплаты рекламы.Количество лайков. В большинстве случаев это говорит о том, что нравится именно фотография. Чем больше лайков, тем больше стимула усиливать такой тип фото у себя в профиле. Больше лайков – больше охват.
<a href=https://ekb.skgroups.ru/>разработка и продвижение сайтов</a>
[url=https://ekb.skgroups.ru/calls.html]холодный звонок[/url]
https://ekb.skgroups.ru/razrabotka-saitov.html - разработка веб сайтов

Около использовании эластичного макета размер основного контейнера и других (важных) элементов задается в em. Em стойком пропорциональны размеру текста alias шрифта. Стало, около увеличении размера текста на странице, размеры разделов, заданные в em, увеличатся пропорционально.Почему пользователи подписываются для кого-то в Инстаграме? Им может приглянуться фотоконтент (хотят понимать красивые снимки в своей ленте), им может взглянуться текстовый контент (интересно разбирать), им может содержаться полезна ваша помощь в перспективе (безотлагательно не планируют запрещать, но, возможно, в будущем). Поэтому в поисках подписчиков вам имеет значение постараться удовлетворить одно из этих желаний. Примем, вы цепляете людей ради счет интересного контента. Сделайте должность в духе «30 идей для чего-нибудь», 10 идей из этих 30 дайте в посте, а оставшиеся 20 оформите в виде красивого PDF-файла. И ссылка в вашем объявлении довольно водить на скачивание материалов. Буде контент правда полезный, пользователи волею для вас подпишутся и скачают файл, а вы избежите проблемы со ссылками для профиль.План свободно масштабируется с маленького интернет-магазина до крупного супермаркета.


« előző

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100

Következő »